Wstęp

W tym dziale postaramy się Państwu udostępnić najbardziej przydatne i potrzebne informacje, jakie możecie Państwo wykorzystać przy serwisowaniu urządzeń klimatyzacyjnych firmy Samsung.

Większość szczegółowej dokumentacji serwisowej oraz uruchomieniowej Producenta jest tworzona w oficjalnie uznanym języku międzynarodowym – języku angielskim. Prawo obowiązujące na terenie Unii Europejskiej oraz (co dla nas ważne) na terenie Polski zobowiązuje jedynie do tłumaczenia instrukcji obsługi urządzeń na język polski, stąd wręcz wymagana jest znajomość tego języka na poziomie umożliwiającym odczytanie instrukcji lub korzystanie z narzędzi dostępnych w internecie, jak np. Google Tłumacz. Narzędzie to umożliwia tłumaczenie poszczególnych wyrazów i zdań lub nawet całych dokumentów.

Każda firma zajmująca się montażem i serwisem produktów Samsung może uzyskać bezpłatny dostęp do dokumentacji technicznej, instrukcji obsługi, instalacji, deklaracji zgodności, certyfikatów CE, aprobat technicznych i innych dokumentów poprzez rejestracje na portalu Partners Hub:

Partners Hub

Również możemy Państwu pomóc w przesłaniu takiej dokumentacji po otrzymaniu zapytania na skrzynkę e-mail. Prosimy jednakże mieć na uwadze, iż odpowiedź na tego typu zapytania nie posiada serwisowo najwyższego priorytetu i w zależności od natłoku pracy, może potrwać dłużej, niż “od ręki” – należy ten fakt uwzględnić w momencie, kiedy Państwo są już na obiekcie, zamiast uprzednio przed wyjazdem posiadać już komplet dokumentacji potrzebny do diagnozy danego przypadku awarii.

Spis Treści

  • Kody błędów
  • Kody opcji – produktu
  • Kody instalacyjne

Kody błędów

Podstawą serwisu jest umiejętność odczytywania kodów błędów, które wskazuje parownik oraz agregat (należy zawsze odczytać oba wskazania). Urządzenia Samsung posiadają wyświetlacze w formie: diod lub wyświetlaczy 7-segmentowych:

Diody – 3 stany informacji (świeci, miga, nie świeci) oraz trzy kolory różne dla każdej z diod

Wyświetlacz – 2 stany informacji; E* naprzemiennie z ** gdzie (*) oznacza cyfrę, czyli np. E1 – 01 = E101 błąd komunikacji

Stworzyliśmy również uniwersalną tablicę ogólnych kodów błędów. Prosimy pamiętać, że najbardziej miarodajną informacją jest szczegółowe wyciągnięcie danych z diagramów postępowania dla danego błędu dla konkretnego modelu urządzenia z którym mamy do czynienia z dedykowanej instrukcji serwisowej.

Niemniej jednak poniżej zamieszczamy link do dokumentu dla Państwa informacji:

Tablica kodów błędów

Kody opcji – produktu

Kody opcji nazywane również zamiennie kodem produktu (Product Code) są podstawowym zestawem parametrów właściwości pracy jednostki wewnętrznej klimatyzatora Samsung.

Składa się on z 24 segmentów cyfr i znaków, z czego wprowadzamy jedynie jego część – 20 segmentów.

Kod ten jest unikalny dla każdego modelu jednostki i krytyczny dla jego prawidłowej pracy.

Nowe urządzenia mają fabrycznie zaprogramowany kod opcji, jednakże jeśli dojdzie do sytuacji w której potrzebna będzie wymiana płyty głównej parownika, po jej wymianie i uruchomieniu urządzenia omawiany kod będzie wymagany do wprowadzenia.

Kod produktu wprowadzamy sterownikami bezprzewodowymi, przewodowymi lub za pośrednictwem program S-Net Pro.

Dla sterowników bezprzewodowych przygotowaliśmy uniwersalny przewodnik na bazie którego wprowadzimy kod produktu na większości dostępnych sterowników bezprzewodowych:

Sterowniki bezprzewodowe

W przypadku sterowników przewodowych w zależności od modelu danego sterownik wprowadza się go inaczej, niż w innych. Takie informacje można znaleźć w instrukcji instalacji danego sterownika [Pobierz]